Kineziológia + EFT

Lelki edző

Lelki edző

A tükör

2021. március 29. - Lelki edző

Saját vélemény következik a tükörkifejezésről, annyian használjuk, de talán nem mindenki ugyanazt érti alatta. Valaki használja valaki talán nem is hallott még róla, pedig létezik. Még óvodában is voltak, akik tükröt mutattak a másikra. Te is „játszottál” ilyet? Amikor azt mondta rád valaki, hogy buta vagy, akkor mutattad a kezeddel és mondtad, hogy tükör. Az az érdekes, hogy ez igaz.

Ebben a blogbejegyzésben azt a megközelítést jelenti a tükör, hogy minden, amit másban észreveszünk, ami zavar és dühöt vagy ellenérzést vált ki bennünk, azért van, hogy észre vegyünk magunkban is. Na, nem ugyanolyan mértékű ez általában, de biztosan megtalálható bennünk is.

A pszichológusok úgy vélik, hogy minden, amit másokban látunk, észreveszünk fejlődésre, tanulásra is ösztönözhetne minket. De általában nem ez történik.

Nem tanulunk a tükörből. Nem is tudjuk sokan, hogy ez van. Nem is szívesen nézünk bele a tükörbe, inkább a másikat hibáztatjuk és rá vetítjük ki az összes problémánkat, mert az enyhülést hoz, nem megoldást, de enyhülést.

Ingyen önismereti lecke lehet bárki számára, ha megfigyeli azt, ami kibillenti az egyensúlyából, ami felidegesíti.

Ha valaki csúnyát mond rám, akkor benne is megtalálható ez a tulajdonság, de ha engem is felzaklat, akkor bennem is.

Számomra azt jelenti, hogy amit látok a másikban és zavar, az saját magamban is zavar, ha nem is annyira, mint benne, de legalább 1%-ig (0-100-ig).

tukor_hegy.jpg

De a tükör a pozitív tulajdonságokra is igaz, ha úgy látom, hogy a másik milyen kreatív, vicces, kedves, akkor ez rám is igaz, bennem is megtalálható :) A negatívval nem szívesen azonosulunk és azt mondjuk, hogy nem én márpedig nem vagyok ilyen. Én nem vagyok olyan panaszkodós, agresszív, ügyetlen, negatív, elégedetlen, nárcisztikus, mint a másik. Nem is vagy annyira olyan, de ha egy 100-as skálán nézzük nagyon valószínű, hogy benned is van valamennyi, különben nem idegesítene fel. Ez egy olyan részed, amit nem fogadtál el magadban, talán még észre sem vetted, és kivetíted a másikra öntudatlanul, de addig kapod, míg el nem fogadod, hogy benned is van egy ilyen rész. Ha te egy barna hajú nő vagy nem leszel ideges attól, hogy csúnya vörös hajú fiúnak neveznek, mert nem vagy az, igaz? Ideges csak attól leszel, ami betalál. Érdemes lehet megvizsgálni. Persze ehhez nem árt némi önismeret. A tagadás nem segíti ezt. Biztosan lesznek olyanok, akik nem értenek egyet ezzel. 

Juliannieből internetes oldalról kimásoltam a Dalai Láma tükör törvényét:

„Dalai Láma – A Tükör törvényei:

  1. 1. Minden, amit a másikban kritizálok, ami ellen harcolok, az bennem van.
  2. Mindaz, amit a másik személy rajtam kritizál, és azt sértőnek találom, az nincs feldolgozva bennem.
  3. Minden, amit a többiek kritizálnak bennem, harcolnak ellene, meg akarják változtatni, és ha ez engem nem sért, akkor az az ő feldolgozatlan problémájuk, tökéletlenségük, melyet rám vetítenek, mert nem tudnak szembenézni vele önmagukban.
  4. Minden, amit én a másikban szeretek, az bennem is megvan; magamban szeretem, mert felismerem magam a másik személyében, mivel az egylényegűségünk mutatkozik meg.”

Én nemcsak a buddhizmus tanításainál hallottam erről, hanem egy pszichológus könyvében olvastam először. Colin C. Tipping Sorsfordító megbocsátás könyvének egyik tanítása ez. Minden, ami másban zavar azért van, hogy észre vedd és változtass rajta magadban.

Mert magadon tudsz változtatni, de a világon sajnos nem.

„Tegnap okos voltam, meg akartam változtatni a világot. Ma bölcs vagyok így magamat változtatom meg.” (Rumi)

Élj úgy, hogy a tükrök, akiket magad körül látsz, tetszenek neked.

Minden ember, akivel találkozol felnagyítja valamelyik tulajdonságodat, hogy vedd már észre, ismerd el, és változtasd meg.

Mert, amíg nem is tudsz róla, hogy ilyen vagy olyan vagy, esetleg van egy részed, ami olyan, lehet, hogy csak egy emberrel a Földön, de lehet, hogy egyszer-kétszer voltál ilyen régebben és haragszol mélyen erre a részedre, addig nem is tudsz változtatni rajta.

Mit tudok tenni?

Egy út van: befelé!

Magadon tudsz változtatni, az sem egyszerű. De másokon változtatni lehetetlen!

Ki vagyok én?

Erre a kérdésre akkor kapod meg a választ, ha ezeket a tükröket felismered.

onismeret_1.jpg

Ez azt jelenti, hogy a másik bármit mondhat, tehet, mert tükör?

Nem, nem azt jelenti. A határainkat mi húzzuk meg. Az önismeretedet segítheti egy esemény után, de ez nem jelenti azt, hogy megengedjük a másiknak, hogy csúnyán beszéljen vagy viselkedjen velünk.

Miért jó, hogy van tükör mégis?

Mert nem másokat kell megváltoztatnod, hogy boldog legyél. Nem is lenne semmi értelme. Nem is tudod megtenni, lehetetlen másokat megváltoztatni. Nekik adod a boldogságod kulcsát és elvárod, hogy boldoggá tegyenek? De mi van, ha nem tesznek? Vagy elkerülnek mellőled vagy meghalnak? Akkor ki tesz boldoggá? Vedd vissza az erőd! Ha tudod, hogy te vagy a sorsod alakítója, a saját életed kovácsa, akkor nem leszel többé áldozat és ez felszabadító érzés J

Ha most kezded el ezt a folyamatot és szükséged van valakire, vagy ha már ezen az úton jársz, de elakadtál, akkor is nyugodtan keress meg.

Elérhetőségeim:

Heinrich Nóra

Telefonszámom: 06-20-363-13-88

E-mail címem: lelkiedzo@gmail.com

Holnapom: www.lelkiedzo.hu

Facebook is fent vagyok Lelki edző néven!

 

süti beállítások módosítása