Coaching

Lelki edző

9+1 hasznos tipp a karantén idejére

2020. március 26. - Lelki edző
  1. Tanulj

Most kaptál időt arra, hogy tanuljál, fejleszd magad. Biztos nem mindenki, de sokan. Nagyon jó, ha most éppen otthon vagy, vagy home officeból dolgozol, akkor megnyerted az utazási időt, ennyivel máris beljebb vagy, ha már unod a filmeket, akkor akár fordíthatod az időt tanulásra, olvasásra. Egyre több távoktatás létezik és most szerintem még több lesz. Ha éppen nincsen munkád, akkor is jól jöhet, ha neki állsz most új ismereteket vagy szakmát tanulni vagy fejlesztheted az angol vagy egyéb nyelvtudásod, később biztosan örülni fogsz neki, hogy nemcsak tv-t néztél és ettél otthon.

  1. Meditálj

Nagyon hasznos időtöltés, ha megpróbálsz meditálni, ehhez nem kell egy óra, elég 5-10 perc főleg az elején, vagy, ha nagyon nem megy, akkor vezetett meditációt is tudsz hallgatni, nagyon sokan csinálnak most ilyen élő videókat is.

Korábbi cikkem: https://lelkiedzo.blog.hu/2019/11/14/5_1_ok_hogy_miert_jo_meditalni

meditacio_topart.jpg

  1. Táncolj, énekelj, hallgass zenét

Továbbra is tartom, hogy az immunrendszered annál erősebb, minél jobban érzed magad a bőrödben. Ha olyat csinálsz, amit szeretsz, akkor a félelem helyett pozitív érzelmek jönnek elő.

Korábbi blog bejegyzésem a stressz csökkentéséről:

https://lelkiedzo.blog.hu/2018/09/11/20_1_stresszoldo_modszer_amit_probalj_ki_ha_rossz_a_kedved

  1. Nevess

Nagyon jó hatással van az egész testedre, ha nevetsz. Ha már filmeket nézel, akkor érdemes lehet vígjátékot nézni. Bőven elég negatív hatás ér, ha híradót nézel vagy felmész a közösségi média egyéb platformjaira. A félelem helyett válaszd a humort.

Nevetős videóból egy: https://www.youtube.com/watch?v=Wk9-gkT2bI8&fbclid=IwAR3n18_G_KqH4ylvreLkyys2PuoV0c4vge2LpgHNAZxij6IpR9VP5-GVhgE

nevetes.jpg

  1. Tartsd a kapcsolatot a szeretteiddel, rokonaiddal, ahogy tudod

A szeretteinkkel való kapcsolattartás is nagyon fontos a félelem oldása és a szeretve vagyok érzés miatt. Hívjál fel olyanokat, akik egyedül élnek, beszélgess velük hosszabban. Nekik ez most kifejezetten nehéz lehet. Persze, akinek otthon vannak a gyerekei, ők most velük töltik az idejük nagy részét, ez is nagyon jó és hasznos, bár most valószínűleg nem így gondolják. Nincsenek könnyű helyzetben, de az is biztos, hogyha ezt az időt nevetve és játszva töltik el, akkor ez az időszak megmarad a gyerekekben.

  1. Mozogj

Nagyon sok online elérhető sportolási lehetőség van. Most ebből is egyre több lesz. Lehet jógázni és hiit mozgást végezni, vagy bármilyen aerobic vagy erősítő mozgást csinálni. Ha van otthon bármilyen géped, akkor nyilván az is segít. Ez is olyan, amiért a jövőbeli éned hálás lesz neked.

 mozgas.jpg

  1. Jótékonykodj

Sokan már el is kezdték, de segíts valahogy a környezetednek. Sokan ilyenkor arra gondolnak, hogy nem fognak jótékonykodni, mert nekik sincs pénzük. Nemcsak pénzzel lehet segíteni. De persze, pénzt is adományozhatsz, ha van. De segíthetsz az időddel, vagy bevásárolhatsz egy idős szomszédnak, vagy jelentkezhetsz önkéntesnek most nagyon sok helyre.

  1. Takaríts

A takarítás nagyon hasznos, mert törődsz a lakásoddal, most olyan helyeken is kitakaríthatsz vagy rendet tehetsz, selejtezhetsz, ahol eddig nem tetted. A tavaszi nagytakarítást is letudhatod. Mit tudsz kezdeni a kiselejtezett dolgokkal? Akár jótékony célra is felhasználhatod őket. Ha kint már minden rendben van, akkor pedig nézz befelé.

hazi_munka.jpg

9. Ismerd meg önmagad

Nekem ez az életem most már és nyilván ideírom, de úgy gondolom, hogy senkinek nem árt, ha megismeri azt, hogy működik, mik mozgatják, miről, hogyan vélekedik és miért. Nézz szembe a félelmeiddel, magaddal. Tegyél fel magadnak hasznos kérdéseket is. Mit szeretnél az élettől? Hogy képzeled el a jövőt? Mivel foglalkozol szívesen? Milyen lehetőségek vannak a pénzszerzésre? Mik a hosszú és rövid távú céljaid? Kik, azok, akik fontosak számodra? Mik fontosak még számodra?

Honnan jönnek ezek a gondolataid?

Láttad valahol?

100%-ig biztos vagy benne, hogy ez a saját gondolatod?

Folytathatod ugyanúgy is az életed, mint ezelőtt, vagy megkérdőjelezhetsz olyan dolgokat, amiket érdemes lenne.

Mit gondolsz a koronavírusról?

Honnan gyűjtötted az információt?

100%-ig biztos vagy benne, hogy ez igaz?

És, amit szeretnék mindenkihez eljuttatni, hogy ne félj, mert az immunrendszered a sok félelemtől (üss és fuss reakciótól) teljesen meg is állhat és csökkenhet az ellenálló képességed.

Így nem tanácsos félni, aggódni, szorongani, tudom könnyű mondani, de tenni is lehet ellene és ha nagyon nem megy, akkor keress fel bátran. Most extra akciós áron dolgozom a járványra való tekintettel.

+1 És azzal sincsen semmi baj, ha ezek helyett csak pihensz és feltöltődsz, úgy, ahogy neked jó. Nyomás ne legyen rajtad, hogy ezeket muszáj csinálni csak, ha szeretnéd. Ne aggódj és ne tegyél plusz terheket magadra, ha húzós volt az elmúlt időszak és sok volt a stressz, akkor most engedd meg magadnak azt is, hogy csak filmeket nézel és nem teszel semmit egész nap, ha ez esik jól. Kicsit kiszakadni a mókuskerékből az is jó. Lehet, hogy még nem találtad meg egy-két hét alatt, hogy mit is csinálnál, de azzal sincsen semmi gond. Figyelj magadra és arra, hogy mi esne jól és tedd azt. 

Ha tetszett, oszd meg másokkal is.

Kövess a Facebookon is!

Ha pedig elakadtál, akkor kérj időpontot személyes beszélgetésre. 

Honlapom: www.lelkiedzo.hu

Képek: Pixabay

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lelkiedzo.blog.hu/api/trackback/id/tr7815561754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.