Coaching

Lelki edző

5 tipp, amit megtehetsz a nyugalmadért a koronavírus idején

2020. március 13. - Lelki edző

Mindenki arra keresi a választ, hogy igaz.e vagy csak média pánikkeltés, ami most történik. Szerintem teljesen mindegy, ne erre keressük a választ, hanem arra, hogyan tudunk kicsit megnyugodni. Igaz vagy sem, hatással van rád, így van? Már attól nagyon ideges vagy, hogy hallgatod, a híreket vagy mindenki erről beszél körülötted. Akkor tegyél magadért és válaszd a nyugalmat.

Mit tehetsz magadért és a nyugdalmadért?

1. Higiénia

Moss kezet és tegyél meg mindent, amit tudsz a saját higiéniád és másoké miatt, ésszerű keretek között. Nyugtasd meg magad, hogy megtettél mindent. Ez első lépés, amit megtehetsz a nyugalmad miatt. Teljesen mindegy, hogy igaz vagy nem minden adat, amit tudsz vagy sem. De Te megnyugtatod a tudatos agyad, hogy én megtettem mindent. Pont, mint, amikor egy vizsgára készülsz. Én megtettem mindent, hogy mi jön ezután nem tudom. Hogyha olyat akar kérdezni a tanár, amit nem tudok, akkor tud olyat. Ha nem, nem. Én nem bagatellizálom a problémát. Lehet, hogy valaki megfertőződik, vagy valakinek hatással lesz a vállalkozására. Nem tudom, nem vagyok látó. Senki nem tudja. Ezt is el kell fogadni, hogy nem tudjuk mi lesz holnap. 

Örülj, ha esik az eső, mert, ha nem örülsz, akkor is esik. 
szappan.jpg2. Vitaminok

Ha megnyugtat akkor vegyél be vitaminokat, ami erősíti az immunrendszeredet. Véleményem szerint talán jobb hatékonyságú lehet a kapszuláknál az eredeti mindenből. De persze a kapszula vagy bármi más is sokat segíthet. Igyál citromos vizet. Készíts teát gyömbérrel, kurkumával, homoktövis porral, ami van. Echinacea tea is szuper. Szedjél c-vitamint. Bármit, ami megnyugtat tegyél meg második lépésnek az immunrendszered kívülről történő támogatásához. 
citrom.jpg3. Érezd magad jól a testedben

Miért nagyon-nagyon fontos ez?

Nem véletlenül írja mindenki, hogy bármi is van, ne pánikolj!
Miért írják? Szófordulat?
Nem, annál több.
Gondolom mindenki hallott már a stresszről (Selye János munkásságát érdemes megnézni).
Nem tudjuk mi lesz, senki a Földön nem tudja mi lesz, de ha tudnánk, akkor is, mit tudsz csinálni?
Helyzet a következő, megtudod, hogy van egy tigris valahol a közelben, és azon aggódsz 2-3-4 hete, hogy jön a tigris.
Mit üzensz a testednek?
Bekapcsol az üss vagy fuss reakció.
Ez már tény, nem én találtam ki, azt üzened a testednek, hogy GOND VAN, BAJ VAN, SOS. Az immunrendszered kikapcsol, mert hát arra nincs szükség, ha futsz a tigris elől.
Mi lesz?
Mire 3 hét múlva elér a tigris, te hulla fáradt leszel és futni sem tudsz, vagy infarktust kapsz attól, ha meglátod.
Maradj nyugodt!
Tegyél meg mindent, amit tudsz, moss kezet és stb., ami tőled telik és ennyi.
Mást nem tudsz tenni.
Ha aggódsz, félsz és szorongsz, akkor kifáradsz és legyengülsz.
Te döntesz, én felőlem egész nyugodtan pánikolhatsz és félhetsz, de meg is nyugodhatsz. Pont ugyanaz fog történni, ha tök ideges vagy, mint, ha nyugodt. Akármi legyen is az.

Nézd meg ezt a szuper videót: https://www.youtube.com/watch?v=50sprkZaRk0

Kövesd Dr. Bruce Lipton munkásságát.
halas_vagyok_mert.jpg4. Nyugtasd meg magad

Bárhogy, ahogy tudod.

Tedd fel saját magadnak a kérdést: Mitől tudnék megnyugodni?

Tegyél meg mindent azért, hogy csökkentsd a stresszt. Nyugtasd meg az idegrendszered, hogy támogasd vele az immunrendszered!

Tereld el a figyelmed a problémáról a megoldásra.

Csökkentsd a stresszt.

Egy korábbi cikkem: https://lelkiedzo.blog.hu/2018/09/11/20_1_stresszoldo_modszer_amit_probalj_ki_ha_rossz_a_kedved

Néhány most tiltólistán van, de amit lehet próbálj ki.

Nekem erre ott van az EFT módszere, amit tudok használni. De neked, bármi, ami segít ebben. Én azt gondolom, hogy az érzelmi felszabadítás technika a 21. század egyik legcsodálatosabb módszere, minden nap megerősödik ez most bennem.

Miért? Mert olyat csinál, amit nem sok minden tud.

Oldja a stresszt és csökkenti a negatív érzéseket.

Eddig azt gondolták emberek, hogy ezt nem is lehet. De lehet.

Na, ez az a pont, aminél azt mondom, hogy ezt csak akkor tudod, ha már átélted.

Addig nem tudod elképzelni, hogy valami, ami miatt sírsz és csak úgy tudod elmondani, azt később simán, sokkal nyugodtabban el tudod mondani. Ez az EFT (érzelmi felszabadítás technika) hatása.

Ingyenes kopogtatást is ajánlottam és tettem fel az oldalamra. 

Mit tehetsz MOST, hogy jól érezed magad a bőrödben?

Énekelj, táncolj, nézz valamit, ami vidám, pozitív.

Mindegy mi az, a lényeg, hogy érezd, hogy élsz.

5. Nézzük a dolgot másképp

Vegyünk fel egy másik szemüveget.
rozsaszin_szemuveg.jpg

Mi lehet ebben a jó? Van-e jó oldala? Lehet-e jó oldala és pozitív hatása ennek, ami most történik?

Az sem baj, ha ezt most nagyon erősnek érzed.

De mi van, akkor, ha esetleg lesz ennek pozitívuma is.

Mi van, akkor, ha most sok család hosszú idő óta először együtt tölti az idejét?

Mi van, ha most kapsz időt pihenni és a családoddal tölteni?

Mi van, akkor, ha most fognak tudni tisztázni olyan dolgokat, amikről eddig nem beszéltek?

Mi van, akkor, ha mivel nem tudunk menni sokfelé, most több gyerek fog születni?

Mi van, akkor, ha tanítani akar valamit a világnak?

Mi van, akkor, ha most jobban fogunk figyelni egymásra, az idősebbekre?

Mi van, akkor, ha felnyitja a szemed, hogy nincs is kontroll?

Mi van, ha arra is felhívja a figyelmet, hogy nem kellene annyi húst enni (denevért stb.)?

Mi van, ha arra, hogy többen szembenézzenek magukkal és a félelmeikkel (vírustól, betegségtől, bezártságtól, korlátozástól, anyagi veszteségtől)?

Mi van, ha arra figyelmeztet, hogy újra gondoljuk az oktatást és az egészségügyet?

Mi van, ha arra figyelmeztet, hogy becsüljük meg jobban az egészségügyben dolgozókat?

Mi van, ha arra, hogy ne legyünk közömbösek mások problémáira, távolinak tűnő problémákra? (Mit érdekel engem, hogy mi van Kínában?)

Mi van, ha azért történik, hogy most sok országban akár 2 hét karantén vagy több segítse a Földet és fel tudjon lélegezni, ha nem megyünk kocsival sehova?

Mi van, ha most sok munkahely megoldja a távmunkát, ami már régóta szükséges lett volna és így több embernek lehet munkája bárhonnan a világon?

Mi van, ha most egy csomó új lehetőség nyílik, ami a jövőben is hasznos lesz (elektronikus vényen történő rendelés, távkonzultáció a gyógyszeredről, így a jövőben sem kell annyit mászkálnia, annak, aki nincsen jól és az időseknek sem)?

Mi van, ha sok mindent ezentúl távban oldunk meg, távoktatás, távmunka, így sokkal kevesebben fognak kocsival közlekedni, ami a környezetre is pozitív hatással lesz és kevesebb autóbaleset is lesz, ami szintén vezető halálok?

Mi van miután ez lecseng sokkal hálásabbak leszünk és sokkal jobban értékeljük azt, amink van (szabadság, egészség, kenyér, munka stb.)? 

Mi van, ha sokkal elégedettebbek leszünk az életünkkel? 

Mi van, ha ennek sok pozitívuma is lesz?

Én nem tudom mire jó, de igyekszem így is megvizsgálni. Ha másra nem, arra mindenképpen jó neked is, hogy elterelje a figyelmed. Ajánlom figyelmedbe. Mindenki úgy szeret agyalni naphosszat, akkor gondolkozzon azon, hogy miért lehet ez jó? Arra próbálj összeírni változatokat.

Önismereti szempontból, amikor valami kimozdít az egyensúlyodból, az mindig valamit tanít. Ez az én véleményem. Nem kell vele egyetérteni.

Ez az én nézőpontom a világról, neked lehet más.

Nem szoktam válaszolni a hozzászólásokra, most sem fogok. Én leírtam a véleményem. Ez az enyém. Neked lehet más, én megengedem neked és attól még nem haragszom rád, még a barátom is lehetsz. De ez az én véleményem.

Ha úgy érzed, hogy szükséged lenne egy stresszoldó kopogtatásra, kövesd a Facebook oldalam.

Tegyél meg bármit, ami megnyugtat, amitől jobban érzed magad!

Ha tetszett, oszd meg másokkal is.

Kövess a Facebookon is!

Ha pedig elakadtál, akkor kérj időpontot személyes beszélgetésre. 

Honlapom: www.lelkiedzo.hu

Képek: Pixabay 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lelkiedzo.blog.hu/api/trackback/id/tr7415519974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.