Coaching

Lelki edző

20+1 stresszoldó módszer, amit próbálj ki, ha rossz a kedved

2018. szeptember 11. - Lelki edző

Mindenkivel előfordul, hogy éppen rossz kedve van, vagy éppen kicsit kimerült és ilyenkor negatívan látja az egész világot. De nem kell feltétlenül ebben az állapotban maradni. Próbáld ki a következőket és írd meg, hogy Te még milyen más módszerekkel szoktad magad jobb kedvre deríteni, hadd vegyenek ötleteket tőled mások is.  

  1. Legyél hálás

Az első, amit ilyenkor tehetsz, hogy a rossz dolgokról a pozitívokra fordítod a figyelmedet. Gondold át, hogy miért is lehetsz hálás. Felidegesítettek a munkahelyeden? Hurrá, van munkahelyed. Csöpög a csap a lakásban? De jó, akkor van hol laknod. Fáj a lábad? Ugye nem kell, ide írni mi következik. Erről olvashatsz bővebben egy másik blog bejegyzésemben: https://lelkiedzo.blog.hu/2018/07/26/a_titok_amitol_sokkal_boldogabb_lesz_az_eleted

  1. Tölts szeretetteljes pillanatokat a családtagjaiddal, férjeddel, pároddal, barátaiddal

Ha mérgesek vagyunk, nem igazán szeretjük magunkat, így sokat tud segíteni, ha érezzük, hogy valaki más szeret minket. Öleld meg a párod vagy a barátaidat.

baratok.jpg

  1. Írd össze a pozitív tulajdonságaidat!

Amikor az ember stresszes általában elég negatív gondolatai vannak a világról és saját magáról is. Írd össze 20 jó tulajdonságodat és máris kicsit jobb színben fogod látni a világot.

  1. Változtass a helyeden

Ha éppen rossz a kedved és van lehetőséged rá, akkor mozdulj ki onnan, ahol éppen vagy. Mindegy hova mész, lehet egy séta a ház körül, vagy akármi, de ne maradj ugyanazon a helyen, ahol rosszul érzed magad.

  1. Mozgás

Tudom klisé, de hát mozogni fontos és mivel boldogsághormonokat termel, ezért nagyon célszerű, pont akkor, amikor NINCS KEDVED. Van kedvenc sportod? Keress egyet!

  1. Tölts időt a gyermekeiddel

Ne a szokásos intéznivalókat vegyétek sorra, hanem olyat, ami Téged és a gyermekedet is feltölti. MINŐSÉGI IDŐT töltsünk a gyermekünkkel, az nem az, ha elmentek elintézi a postát és bevásároltok. Mindig ezt nem lehet én tudom, de néha adjátok meg a módját, szerintem erre fog a legjobban emlékezni évek múlva.

anya_es_gyereku.jpg

  1. Beszélgetni valakivel

Sokat tud segíteni, ha meg tudjuk osztani az örömünket vagy a bánatunkat másokkal. Gyakran az is segít, ha ilyenkor valaki odafigyel ránk és egyetértését fejezi ki. Kit tudsz ilyenkor felhívni? Kivel tudsz személyesen találkozni? Tedd meg!

  1. Napozni

Ha süt a nap, menj ki az utcára egy padra és napozz, ha van kerted, akkor pláne mázlista vagy és oda menj ki :) Így ősszel el lehet még kapni napsütéses napokat, amikor csak töltődünk a napon, a meleg segít, hogy jobb kedvünk legyen.

  1. Tölts időt a háziállataiddal

Nyilván azért is írom, mert nekem vannak cicáim, és sokat segítenek abban, hogy jobb kedvem legyen. Ők mindig tudják, ha éppen szomorú vagyok, dorombolnak az ölemben, vagy csinálnak valami vicceset. De ha csak nézzük őket, hogy milyen aranyosan fekszenek, már attól is jobb kedve tud lenni az embernek.

cicak.jpg

  1. Érezd magad hasznosnak

Hú, hány embertől hallani ezt. Nem érzem magam hasznosnak, fontosnak stb. Ez szerintem szinte mindenkit érint az élet valamilyen területén. Tegyél ma valami olyat, amitől hasznosnak érzed magad. Te mitől érzed magad hasznosnak? Ha kitakarítod a lakást, akkor tedd meg, ha rendet raksz egy fiókban, ami régóta várat magára? Ha tanulsz valamit? Csinálj meg ebből valamit!

  1. Jótékonykodj

Szerintem a legtöbb emberre pozitívan hat, hogyha segíteni tud valakin és garantáltan jobb lesz tőle a kedved. Jót cselekszel és kicsit büszke lehetsz magadra. Felcipelheted a lépcsőn az idős néni nagyon nehéz pakkját, adományozhatsz rég nem használt játékokat intézményeknek stb.

  1. Nézz valami vidámat

Szerintem sokat tud segíteni egy jó vígjáték vagy egy aranyos videó, nevettesd meg magadat! Ki a kedvenc humoristád? Hallgass tőle valamit.

  1. Menj ki a természetbe

Ha lehetőséged van rá, (mert nem hétfőn reggel a munkahelyeden leszel stresszes), akkor menj el sétálni vagy túrázni a természetbe, erősen nyugtató hatása van.

termeszet_jo.jpg

  1. Hallgass olyan zenét, amit szeretsz

Mindegy mi az, ha téged jó érzéssel tölt el, akkor hallgasd meg, a lényeg, hogy jobb kedved legyen és elterelje a fókuszt a problémáról.

zene.jpg

  1. Egyél vagy igyál valami finomat

Tudom ez sokaknál kiüti majd a biztosítékot, mert hát én fogyózom és nem lehet mindig azt enni, amit szeretnék. De lássuk be az evés is egy kulturális szokás is, amellett, hogy létszükséglet. Ha valakivel találkozol, akkor sokszor az az első, hogy igyunk meg egy kávét. Vagy együnk meg együtt valamit. Ha nagyon fogyózol, akkor dobd fel kreatívan valamivel, amit eszel, nem kell, hogy hizlaljon, elég lehet, ha színes a tányérodon lévő étel. Az sem mindegy, hogyan néz ki, amit elfogyasztunk tápláléknak.

kaja.jpg

  1. Írd ki magadból a problémát

Nagyon sokat tud segíteni, ha leírod és szavakba öntöd, hogy mi is bánt. Ha nem neked való az írás, akkor rajzolj vagy színezz. Sokat segít a koncentrációban.

  1. Menj el színházba vagy moziba

Az ember gyakran nem veszi észre, hogy hónapok óta nem csinált programot, ami nem a kötelező elintéznivalókból áll. Ha tudsz, menj el egy kulturális programra, kiállításra, koncertre, fesztiválra, annyi lehetőség van.

 szinhaz_maszk.png

  1. Szerezz egy hobbit

Általában kétféle emberrel szoktam találkozni, aki tudja miket szeret és annyi hobbija van, hogy nincs rá ideje. Vagy olyanokkal, akiknek halvány gőzük sincs, hogy mit szeretnek csinálni. Nincs kifejezetten hobbijuk és nem csinálnak semmit szenvedéllyel. Neked mit szeret a lelked? Mitől töltődik?

  1. Meditáció

Azt mondják, hogy már akár napi 5 perc saját magunkra figyelés, vagy a légzésünkre figyelés is sokat segít. Nem kell 1 órás meditálással kezdeni, ha valaki még nem csinálta és ódzkodik tőle. De napi 5 percet szánjunk valamilyen formában arra, hogy befelé figyelünk.

meditacio.jpg

  1. Rakj rendet

Gyakran előfordul, hogyha bent nincs rend, akkor kint sem. Könnyebb rendet rakni egy szobában, mint a lelkünkben, de kezdetnek nem rossz!

+ 1 Bármi olyan, ami neked örömet okoz és én kihagytam :)

Te mitől érzed magad boldognak? Mi okoz örömet? Csinálj abból minél többet!

Zárójelben megjegyzem, hogy a rosszkedv is sokszor jelez nekünk valami fontosat, nem jó az sem, ha mindig elnyomjuk vagy eltereljük a figyelmünket róla. De az sem jó, ha állandóan csak a kötelezettségeinknek élünk és rengeteg a stressz az életünkben, akkor próbáljuk ki a fentieket. Ha pedig nem használnak, akkor lehet, hogy mélyebb a probléma gyökere, keressünk fel egy szakembert, akár engem :)

Képek: Pixabay és saját

A bejegyzés trackback címe:

https://lelkiedzo.blog.hu/api/trackback/id/tr5014234069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.